Hoeksche Zaken
2014
21
ondernemers uitbreiden, dat zij nieuwe ideeën oppakken en
initiatieven nemen, gaan investeren en ervoor zorgen dat onze
kernen gezonder dan ooit worden. Het anticipeerbeleid met elkaar
bekrachtigen tegen kreten zoals krimp. Corijn benadrukt: ,,Een
verwachte bevolkingskrimp, een dalende beroepsbevolking (met
ongeveer 1.500 werklozen in de regio), een vergrijzingscenario, een
mismatch tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt in de regio
(denk aan de techniek en de gezondheidszorg), een teruglopend aantal
leerlingen in het basisonderwijs, afnemende detailhandel en noem
maar op. Voldoende uitdagingen voor onze regio. Vandaar dat concrete
invulling van het Bedrijvenpark Hoeksche Waard voor onze regio –
zowel voor onze werkgelegenheid als voorzieningenbeleid – op termijn
van enorm belang is. Door toename van bedrijvigheid overwinnen
we met zijn allen de komende tijd. Juist door meer bedrijvigheid
nemen de kansen en mogelijkheden op de terreinen werken, wonen,
zorg en welzijn toe, niet door discussies en allerlei interne politieke
strubbelingen. De lokale politiek zou hier volledig op moeten
inzetten.”
MARKETING
,,De rol van HW-marketing (met daarbij aandacht voor werken, wonen,
welzijn en zorg) zal een steeds belangrijkere worden in de profilering
van onze regio. Daarbij eveneens de rol en mogelijkheden van het
ondernemerschap in de Hoeksche Waard. De nood is hoog, maar de
oplossing is nabij,” besluit Corijn. Dat de economische groei van de
Hoeksche Waard van buiten moet komen, staat voor hem en de OHW
als een paal boven water.