Hoeksche Zaken | Zomer 2019

HOEKSCHE ZAKEN 5 De Hoeksche Waard is volop in beweging en aan potentie en ambitie geen gebrek. Dat bleek wel uit alle bedrijfsbezoeken die ik de afgelopen maanden mocht doen. Het enthousiasme waarmee ondernemers over hun bedrijf praten is geweldig. Maar wat misschien nog mooier is, is het feit dat ondernemers onwijs begaan zijn met ‘hun’ Hoeksche Waard. Ze kijken verder dan alleen hun eigen business, ze zoeken de samenwerking op met andere partijen. Als basis voor nieuwe (product)innovaties of diensten, maar vooral ook om gezamenlijk bij te dragen aan een bloeiende en toekomstbestendige Hoeksche Waard. SAMEN MEER DAN WAARD Ondernemers zoeken samen oplossingen voor actuele kwesties, bijvoorbeeld op het gebied van vergrijzing, vergroening, mobiliteit en leegstand. Gemeente Hoeksche Waard en de Onderne- mersvereniging Hoeksche Waard spelen hierbij ook een belangrijke rol. Deze editie van Hoeksche Zaken staat weer vol met inspirerende (praktijk)voorbeelden, waaruit de daadkracht van onze regio blijkt. Samen maken we het meer dan waard! EEN STERK MERK Wij als Hoeksche Waarders weten wel wat onze regio zo bijzonder maakt, maar dat is nog niet bekend bij het grote publiek. Daarom is de blik van de Hoeksche Waard vooral ook naar buiten gericht. Het is belangrijk dat we de kernkwaliteiten van ons gebied zo breed mogelijk uitdragen, zodat meer mensen (inwoners en recreanten) en bedrijven ons gebied weten te vinden. Maar ook andersom: zodat we als regio onze stem kunnen laten gelden op bijvoorbeeld provinciaal niveau. De (economische) voordelen hiervan laten zich gemakkelijk raden. Denk aan meer lokale beste- dingen en meer werkgelegenheid. De branding van de Hoeksche Waard is dan ook een belangrijk thema. Ook hier zien we dat bedrijven, gemeente en inwoners samenwerken om de Hoeksche Waard beter op de kaart te zetten. In deze editie van Hoeksche Zaken gaan we verder in op dit thema. Het magazine staat boorde- vol mooie en inspirerende ondernemersverhalen, bedrijfsrapportages en interessante en leuke wetenswaardigheden die je als ondernemer niet mag én wilt missen. Hoeksche Zaken is daarmee feitelijk ook het visitekaartje van ondernemend Hoeksche Waard. Om dit nog meer kracht bij te zetten ben ik sinds dit jaar aangesteld als hoofdredacteur. Naast het coördineren en schrijven van de redactionele stukken houd ik me vanaf nu ook bezig met de contentformule van het magazine. We willen onze scope verbreden met het toevoegen van inspi- rerende, leuke en praktische content, bijvoorbeeld op het gebied van human interest, lifestyle en opinie. Zo dragen ook wij ons steentje bij aan de promotie van de Hoeksche Waard. Veel leesplezier, Namens Cynthia en het hele ZPRESS-team! VOORWOORD SAMENWERKEN AAN EEN BLOEIENDE HOEKSCHE WAARD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=