Hoeksche Zaken, winter 2020
HOEKSCHE ZAKEN 37 6. Hoe ervaar jij de coronacrisis en wel- ke gevolgen heeft dit voor jouw bedrijf? We leveren hygiëneproducten voor de horeca, maar als er niks vuil wordt gemaakt, dan hoeft er ook niet schoongemaakt te worden. Dit kostte me zeker anderhalve maand omzet, maar dat heb ik snel recht getrokken met de introductie van de meest duurzame en veilige hygiënezuil van Nederland. Ik heb de zuil gebouwd in samenwerking met lokale vakmensen, zodat niet alleen mijn omzet gewaarborgd was, maar mensen ook aan het werk konden blijven. Inmiddels merk ik dat er vanuit non-food steeds meer interesse komt voor OrangeBrush®. Dit is een premi- um lijn non-food borstelwerk, gemaakt van gerecycled materiaal. Er is nu ontzettend veel aandacht voor ultra-hygiëne en dat levert een hoop mooie nieuwe klanten op. 7. Duurzaamheid is een belangrijk streven. Waar komt dit streven vandaan en hoe wordt dit zichtbaar binnen HPI? Ik ben niet direct een duurzaamheidsfreak en doe vast nog veel verkeerd, maar we worden dagelijks geconfronteerd met de gevolgen van ons handelen voor de aarde. Ik wilde ook mijn bijdrage leveren met de ontwikkeling van bor- stelwerk gemaakt van gerecycled materiaal. Ik ben gewoon begonnen en heb verschillende fabrieken/ netwerken over heel de wereld bij elkaar gebracht, met als uiteindelijk resul- taat mijn eigen merk ‘OrangeBrush®’. Mijn producten worden nu wereldwijd verkocht en het is leuk om te zien dat bedrijven er nog een schepje bovenop doen. Zo plant het circulaire schoonmaakcentrum KBL een boom voor elk OrangeBrush® product dat wordt verkocht. 8. Heb je tot nu toe al je ambities waar- gemaakt? Ik leef per dag en heb het naar mijn zin. Ja dus! 9. Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit? Zoals hij komt… er is nooit een plan. Als ik me ergens in vastbijt dan is het heftig en alles aan de kant, maar als het staat kan ik ook rustig kabbelen. Je moet van beide kunnen genieten. Dat is een kunst en om dat door te krijgen moet het leven er overheen. 10. Heb je nog tips voor andere ondernemers? TIJD is ons grootste goed. Ook al lukt het niet meteen of is alles zwart, als je volhoudt komt het alTIJD goed. Daarnaast moet je je kwetsbaar op durven stellen. En er van uitgaan dat iedereen een eigen waarheid heeft. Juist dat begrijpen opent nieuwe deuren. Ook al sta ik vaak zelf al aan de eindstreep omdat ik alles overzie, moet je een ander de tijd geven om daar te komen.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=