Hoeksche Zaken, voorjaar 2022

HOEKSCHE ZAKEN 99 STARTER IN DE SPOTLIGHT… AUKE EN HARM JAN OORBEEK VAN ESTRATTO KOFFIE www.estratto.nl 1. Wanneer zijn jullie gestart? Wij zijn begin december 2021 begonnen met de voorbereidingen en hebben ons 14 januari 2022 ingeschreven bij de KvK. 2. Hoe zijn jullie op het idee van Estratto gekomen en waarom? Harm Jan: “Ik heb al eerder een onderneming gehad in outdoor-artikelen. Deze heeft helaas niet lang bestaan, maar heeft des te meer de motivatie voor het ondernemen aangewakkerd.” Auke: “Daarom zijn we op zoek gegaan naar een mooi product waarmee we ons goed kunnen onderscheiden en echt een eigen merk op kunnen bouwen. De keuze viel al snel op koffiebonen, een product dat ook onder particulieren steeds populairder wordt.” Harm Jan: “Het voordeel van het verkopen van koffiebonen, of eigenlijk alle levensmiddelen, is dat klanten terugkomen als het in de smaak valt. Dat is een belangrijk verschil met outdoor-artikelen, je koopt niet iedere week een nieuwe tent of slaapzak.” 3. Liepen jullie nog tegen bepaalde zaken aan toen jullie voor jezelf begonnen? En zo ja, waar liepen jullie tegenaan en hoe hebben jullie dit opgelost? Door de ervaringen met de vorige onderneming wisten we wat er allemaal bij komt kijken. Een lastig punt blijft natuurlijk wel het vaststellen en bereiken van je doelgroep en de daarbij behorende advertentiestrategie. Momenteel zijn we hier nog mee aan het experimenteren. 4. Hoe bevalt het zelfstandig ondernemerschap tot nu toe? Het ondernemen is voor beiden een heel leerzaam proces. Van het zoeken van een geschikte leverancier en de juiste koffiebonen, tot het ontwerpen van de verpakking en het bouwen van de website. 5. Waar staat Estratto voor en wat hebben jullie te bieden? De letterlijke betekenis van Estratto is in het Italiaans ‘extract’, wat alles te maken heeft met het zetten van goede koffie. Onze ‘slow roast’ koffiebonen geven de koffie een unieke, complexe en zoete smaak. Je kunt bij ons terecht voor goede koffiebonen voor thuis, maar juist ook voor je bedrijf. Estratto biedt namelijk de mogelijkheid om eigen koffie voor je bedrijf of restaurant te realiseren door het bedrijfslogo op de verpakking te bedrukken. Op deze manier is het ook zeer geschikt als attentie of relatiegeschenk. 6. Hoe zouden jullie jezelf als ondernemers in drie woorden omschrijven? Ambitieus - gedreven - klantgericht 7. Wat zijn jullie toekomstplannen/ ambities? Het merk Estratto verder opbouwen en nog veel meer mensen blij maken met goede koffiebonen, zowel zakelijk als particulier. 8. Hebben jullie nog tips voor andere startende ondernemers? Gewoon beginnen en zorg er voor dat je vanaf het begin overzicht houdt over alle bijkomende zaken en verplichtingen. Maar het belangrijkste, zorg voor goede koffie!

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=