Hoeksche Zaken, voorjaar 2022

MERKWAARDEN De belangrijkste waarden en kenmerken voor de Hoeksche Waard zijn zorgvuldig bepaald in 2021 door een participatieproces waar de gemeenteraad en kartrekkersgroepen, bestaande uit inwoners, ondernemers en maatschappelijk partners, in vertegenwoordigd waren. Samen bepaalden zij de uitgangspunten voor het merk. De belangrijkste en meest unieke kenmerken van de Hoeksche Waard zijn het gezonde buitenleven en de recreatieve ruimte ontstaan uit het agrarisch polderlandschap. Bureau Bestemming Hoeksche Waard, een samenwerkingsverband van lokale reclamebureaus, bedacht ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ en werkte dit merk uit in een logo en een visuele uitstraling. WONEN, WERKEN EN RECREËREN Stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard (in oprichting) wil ons eiland aantrekkelijk presenteren voor iedereen die er wil wonen, werken en recreëren. Inwoners, bezoekers en ondernemers hebben belang bij een vitaal en leefbaar Hoeksche Waard. Het merk ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ geeft het gebied een herkenbaar eigen gezicht. Door het merk consequent uit te dragen, trekt het bezoekers, jaagt het bestedingen aan en draagt het bij aan de lokale economie. Mensen willen in levendige dorpen wonen, met voldoende voorzieningen. Daarom zet de gebiedsmarketingorganisatie met ondernemers de schouders onder verschillende projecten. Op www.natuurlijkhw.nl zijn meer projecten terug te lezen die het gebied Hoeksche Waard op een aantrekkelijke manier presenteren. VISITHW.NL Wat is er komende week allemaal te doen in de Hoeksche Waard? Welke nieuwbouwprojecten zijn er? Bij wie moet je zijn om met een Tuk Tuk het eiland te verkennen? Het antwoord op deze en 1.001 andere vragen is te vinden op www.visithw.nl. Dit mediaplatform wordt aangejaagd via de eigen social mediakanalen die inmiddels een enorm bereik hebben opgebouwd binnen en buiten de Hoeksche Waard. Stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard ontwikkelde voor zowel eigen inwoners als bezoekers een ideaal vertrekpunt voor alles wat met wonen, werken en recreëren te maken heeft. Voor de totstandkoming van deze website is en wordt nog steeds nauw samengewerkt met maatschappelijke partners in de recreatieve sector, de woonsector en ondernemend Hoeksche Waard. Met partners als de Detailhandelsraad, woonpartners, de SOB-HW, DokC en Ondernemersvereniging Hoeksche Waard wordt geregeld overlegd hoe gezamenlijk opgetrokken kan worden. Het mediaplatform dat in de herkenbare stijl van ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ is vormgegeven, presenteert de interactieve belevingskaart die helpt om de Hoeksche Waard aantrekkelijker en toegankelijker te maken. Bezoekers vinden er (boerderij)winkels, horeca, makelaars, pluktuinen, natuurgebieden, bezienswaardigheden en vele andere locaties. Door de belevingskaart worden de lokale ondernemers sneller gevonden. AMBASSADEUR WORDEN? Dat wordt van harte toegejuicht! Ondernemers die graag op de digitale belevingskaart vermeld willen worden of die willen samenwerken met Gebiedsmarketing Hoeksche Waard, kunnen in contact komen via natuurlijkhw.nl of info@natuurlijkhw.nl HOEKSCHE ZAKEN 57

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=