Hoeksche Zaken, najaar 2022

HOEKSCHE ZAKEN 69 LUISTER EENS! LUISTEREN NAAR INSPIRERENDE PODCASTS OVER GELD PRAAT JE NIET Aaf Brandt Corstius en Vincent Kouters (bekend van de Volkskrant) praten over hun favoriete ruilmiddel: geld. Verdienen en uitgeven. Sparen en besparen. Welke geldgewoontes krijg je mee van je ouders? Moet je naar een mannetje? Wat is Tikkie-etiquette? Wat is FIRE, gaat iedereen aan de bitcoins, en durf je als freelancer te denken aan je pensioen? Aaf zet elke aflevering stapjes als beginnend belegger in aandelen en Vincent doet verslag van zijn queeste om tonnair te worden. www.meervandit.nl VALLEN EN OPSTAAN Vallen en opstaan is dé podcast voor ondernemers en door ondernemers. Elke aflevering praat host Vincent Reinders, zelf ondernemer, met ondernemers van bekende en minder bekende bedrijven. Inspirerende oprichters en eindbazen die vertellen over hun successen, grootste fouten, hun winst en verlies, over vallen én weer opstaan. Vallen en opstaan is een podcast van KPN en inmiddels zijn er vier series opgenomen. Meer informatie www.kpn.com/vallenenopstaan. MARKETINGTOLK Ondernemers zetten vaak diverse kanalen in, zoals social media, e-mailmarketing en advertenties zonder na te denken over het verhaal dat ze willen vertellen. In de MarketingTolk Podcast interviewt Irene mkb-ondernemers en vraagt hen hoe zij hun verhaal vertaald hebben naar marketing. Welke kanalen zetten ze in en wat is de rode lijn in hun verhaal. Wil je een keer te gast zijn? Meld je aan via www.marketingmadame.nl/podcast CMOTALK Laat je informeren en inspireren door de best practices van de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO). CMOtalk is dé maandelijkse inspiratie boost voor marketing- en communicatieprofessionals. Elke aflevering gaat Klaas Weima van reclamebureau Energize in gesprek met een CMO over actuele marketingthema’s en delen zij hun ervaring met en visie op marketingcommunicatie in het digitale tijdperk. Zo sprak hij bijvoorbeeld eerder met Johan van der Zanden, Directeur Marketing & Communicatie Albert Heijn – Ahold Delhaize, over het bewaken van de omnichannelstrategie en de opkomst van flitsbezorging. Maar ook onderwerpen als consumer experiences, content marketing en de toekomst van big data, technologie en innovatie komen aan bod. Om de week verschijnt er een nieuwe radioaflevering op BNR. Alle interviews zijn te beluisteren op CMOtalk.nl. Hier kun je ook de podcasts en de internationale show (terug) luisteren.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=